FANDOM

Sonic the Hedgehog (ソニック・ザ・ヘッジホッグ Sonikku za Hejjihoggu?, urodzony 23 czerwca) – główny bohater serii Sonic the Hedgehog, oraz maskotka firmy Sega. Sonic jest niebieskim jeżem, którego charakterystyczną umiejętnością jest możliwość poruszania się z super prędkością. Potrafi również zwijać się w kulkę i wykonywać w ten sposób różne ataki.

Sonic wielokrotnie ratował świat przed złem. W trakcie swoich podróży odwiedził wiele tajemniczych miejsc, podróżował w kosmos, na inne planety, a nawet odwiedzał alternatywne wymiary. Sonic jest jak wiatr. Żyje według własnych zasad i nigdy nie się nie poddaje. Jego największym wrogiem jest Doktor Eggman, nikczemny naukowiec który chce podbić świat. Sonicowi zawsze udaje się powstrzymać złego doktora. Niebieski jeż może również liczyć na pomoc przyjaciół, z których najbliższy jest mu Miles "Tails" Prower.

Charakterystyka

Wygląd

Sonic jest antropomorficznym jeżem z niebieskim futrem, które pokrywa większość jego ciała, kremową skórą na jego ustach, dłoniach i brzuchu. Posiada sześć kolców z tyłu głowy, trzy kolce na plecach, oraz krótki ogon. Klasyczny Sonic posiada bardziej okrągłe kształty ciała i ma czarne oczy, podczas gdy Nowoczesny Sonic jest bardziej szczupły, wyższy i ma zielone oczy.

Transformacje

Relacje z postaciami

Sojusznicy

Wrogowie