FANDOM

Sonic Forces (ソニックフォース Sonikku fōsu?), początkowo znana pod tytułem Project Sonic 2017 – nachodząca gra z serii Sonic the Hedgehog, której premiera zaplanowana jest na Boże Narodzenie 2017 roku. Gra jest produkowana przez Sonic Team.

Produkcja

Produkcja Sonic Forces rozpoczęła się w roku 2013, tuż po zakończeniu prac nad Sonic Lost World. Pierwotnie gra miała się pojawić już w 2016 roku, ale Sega postanowiła dać zespołowi więcej czasu, w celu dopracowania gry.

Pierwsza wzmiankę o grze podał Takashi Iizuka na imprezie Joyopolis w Tokio, która odbywała się 23 czerwca z okazji 25 rocznicy pierwszej gry z serii. Pierwszy zwiastun gry (znanej wtedy pod nazwą Project Sonic 2017) został zaprezentowany 22 lipca 2016 roku podczas imprezy świętującej 25 urodziny Sonica. Wydarzenie odbyło się w House of Blues, San Diego. Zwiastun przedstawiał nowoczesnego i klasycznego Sonica, walczących przeciwko trzem wielkim robotom w zrujnowanym mieście. Potwierdzono również że w grze pojawią się style rozgrywki klasycznego i nowoczesnego Sonica. Takashi Iizuka powiedział jednak, że gra nie będzie sequelem Sonic Generations.

Podczas transmisji na żywo w Japonii 27 października 2016, z okazji premiery gry Sonic Boom: Fire & Ice ogłoszono że w grze pojawi się nowa postać, a także dodatkowy element rozgrywki, poza normalną rozgrywką w 2D i 3D.

14 lutego w Nintendo Dream Magazine z Japonii potwierdzono, że w kraju tym Project Sonic 2017 pojawi się na PS4, Xbox One i Nintendo Switch (nie na PC), Doktor Eggman będzie głównym złoczyńcą, nie będzie trybu wieloosobowego, a gra będzie należała do gatunku przygodowych.

16 marca 2017 roku na konferencji SXSW Gaming 2017 ukazano nową wersję zwiastunu, w której ujawniono prawdziwy tytuł gry - Sonic Forces. Zaprezentowano pełną wersję szkicu koncepcyjnego z dwoma wielkimi robotami, a także przedstawiono krótki fragment rozgrywki. Nowoczesny Sonic biegł przez zrujnowane miasto, korzystając z tych samych umiejętności, co w Sonic Unleashed, Sonic Colors i Sonic Generations. Twórcy przedstawili również instrumentalną wersję tematu muzycznego gry. Poza tym wspomniano że Eggman nie będzie jedynym złoczyńcą, a gra wykorzysta nowy silnik - Hedgehog Engine 2. Niedługo po tym ujawniono, że w grze pojawią się Tails, Knuckles, Amy Rose a także Chaotix, jako postacie niegrywalne, które będą komunikować się z Soniciem poprzez radio.

12 kwietnia japoński magazyn Famitsu pokazał 5 nowych promocyjnych zrzutów ekranu a także ujawnił, że Eggman podbił 99% procent całego świata w grze, a członkowie Ruchu Oporu (w tym Sonic) starają się go obalić. Dodatkowo poziomy klasycznego Sonica będą miały limit czasowy. Ogłoszono też, że w wersje demo będzie można grać podczas targów E3 2017, gdzie miała zostać ujawniona jedna z nowych postaci. Takashi Iizuka powiedział, że nowym bohaterem nie będzie Sonic z uniwersum Sonic Boom, lecz niespodziewana postać.

Tego samego dnia w ramach programu Nintendo Direct na oficjalnym kanale Nintendo w serwisie YouTube pokazano nowy zwiastun rozgrywki w Sonic Forces, w którym przedstawiono rozgrywkę klasycznego Sonica, biegnącego przez Green Hill Zone, w którym zamiast wody jest piasek. Pod koniec zwiastunu pokazano sylwetkę nowej postaci na tle zrujnowanego miasta i dwóch Death Egg Robot Sentinel.

14 kwietnia uruchomiono oficjalną japońską stronę gry, pokazującą w tle filmik bez dźwięku z niszczonym przez dwa wielkie roboty Eggmana miastem. Innym elementem strony jest slogan Join the Resistance.

25 kwietnia z kolei pokazano pełną wersję rozgrywki klasycznego Sonica oraz poziomu Green Hill. Podobnie jak nowoczesny Sonic, klasyczny jeż korzystał z umiejętności pochodzących z Sonic Generations. Pojawiło się także kilka zrzutów ekranu tego samego poziomu w jakości 4K.

16 maja ujawniono, że nowym bohaterem będzie postać, którą gracz zaprojektuje według własnego uznania. Pokazano również rozgrywkę owej postaci (poziom Park Avenue), opierającą się na wykorzystywaniu różnych gadżetów.

13 czerwca podczas targów E3 2017 pokazano pełną rozgrywkę (pochodzącą z wersji demo) kolejno: poziomu Park Avenue nowoczesnego Sonica, bossów klasycznego poziomu Green Hill Zone (Egg Mobile-H oraz Egg Dragoon), a także tego samego poziomu w wydaniu Avatara. Później zaprezentowano nowy zwiastun, w którym ujawniono pozostałych złoczyńców: Metal Sonica, Shadowa, Chaosa, Zavoka oraz nową postać - Infinite.

Fabuła 

Kluczowe tematy dla Sonic Forces to siły i potęga. W tych czasach doszło do czegoś niebywałego. Za sprawą nowej mocy Doktor Eggman podbił około 99% świata. Po jego stronie stanęli Shadow, Metal Sonic, Chaos i Zavok, a także nowy złoczyńca - Infinite. Teraz o dalsze losy planety walczą Ruch Oporu, do którego należą m.in. klasyczny i nowoczesny Sonic oraz Avatar, a także Imperium Eggmana. Wszystko sprowadza się do wielkiej bitwy pomiędzy siłami dobra i zła. Pojawienie się Klasycznego Sonica jest jedną z przyczyn działania nowej mocy Eggmana.

Rozgrywka

W Sonic Forces pojawią się trzy style rozgrywki, z czego każdy należeć będzie do innej postaci.

Pierwszym z nich jest ten w którym gracz pokieruje nowoczesnym Soniciem, który będzie dysponować zdolnościami znanymi m.in. z Sonic Generations, głównie Boost. Poziomy nowoczesnego Sonica będą posiadały zarówno sekcje w 3D jak i w 2D. Celem będzie dotarcie do Pierścienia Mety jak najszybciej. Sonic będzie mógł tak jak w poprzednich grach korzystać z mocy Wispów.

Drugi styl będzie należeć do klasycznego Sonica. Jego rozgrywka będzie bardzo podobna do tej z Sonic Generations, z tym że poziomy będą posiadały limit czasowy, tak jak w klasycznych grach serii. Dodatkowo Sonic (prawdopodobnie) otrzyma Drop Dash.

Trzecim stylem będzie ten, w którym gracz stworzy własną postać. Poziomy te będą zawierać także sekcje w 2D i 3D. Gracz będzie mógł wyposażyć się w wiele gadżetów, np. lina z hakiem. Jako bronie pojawią się Wispony, których będzie można używać tylko po zebraniu Wispów. Dodatkowo w zależności od wybranego gatunku zwierzęcia przy tworzeniu postaci gracz będzie posiadał unikalną zdolność (np. kot zachowuje jeden pierścień po otrzymaniu obrażeń).

W każdym stylu rozgrywki pojawią się Czerwone Pierścienie. Podczas poziomów postacie niegrywalne (takie jak np. Tails czy Amy) będą komunikować się z graczem i dawać mu porady.

Postacie

Grywalne

  • Sonic the Hedgehog (Klasyczny i Nowoczesny)
  • Custom Hero

Niegrywalne

  • Miles "Tails" Prower
  • Amy Rose
  • Knuckles the Echidna
  • Espio the Chameleon
  • Charmy Bee
  • Vector the Crocodile
  • Silver the Hedgehog
  • Żołnierz
  • Shadow the Hedgehog
  • Metal Sonic
  • Chaos
  • Zavok
  • Infinite
  • Doktor Eggman
  • Death Egg Robot Sentinel

Poziomy

  • Park Avenue
  • Green Hill Zone

Bossowie

  • Egg Mobile-H
  • Egg DragoonSonic 2017 trailer 2.png|Nowoczesny SonicSonic 2017 trailer 3.png|Klasyczny SonicSonic 2017 trailer 1.png|Dwa wielkie roboty i widok na zrujnowane miasto