FANDOM

Shadow the Hedgehog (シャドウ・ザ・ヘッジホッグ Shadō za hejjihoggu?) – strzelanka z perspektywy trzecioosobowej, łącząca elementy gier platformowych i przygodowych, osadzona w uniwersum jeża Sonica. Głównym bohaterem jest tutaj czarny jeż Shadow, znany z Sonic Adventure 2. Gra koncentruje się wokół jego postaci i próby odzyskania przez niego wspomnień na temat przeszłości.

Każdy poziom w grze składa się z trzech możliwych misji do wykonania: Hero (dobra), Dark (zła) i Neutral (neutralna). Rodzaj wykonanej misji ma wpływ na wybór Shadowa i ostateczne zakończenie historii. Gra budzi duże kontrowersje wśród fanów, głównie ze względu na mroczną atmosferę, wulgaryzmy i wykorzystywanie broni palnej przez protagonistę. Mimo tego chwalono ją za duże możliwości w kwestii powtórnej rozgrywki.

Postacie

Shadow STH Artwork
Shadow Czarny jeż, najpotężniejsza forma życia stworzona przez Profesora Geralda Robotnika na pokładzie Kosmicznej Kolonii ARK, a także główny bohater. Kiedy profesor miał trudności ze zrealizowaniem projektu Shadow, Black Doom zaoferował swoja pomoc w zamian za otrzymanie siedmiu Szmaragdów Chaosu za kolejne 50 lat.
Sonic Artwork STH
Sonic Niebieski jeż, potrafiący biegać z prędkością dźwięku. W przeszłości był wielkim rywalem Shadowa, ale wkrótce zaprzyjaźnił się z czarnym jeżem, po tym jak uratowali świat. Sonic, podobnie jak większość innych postaci, twierdziła że Shadow zginął ratując świat przed zderzeniem z Kosmiczną Kolonią ARK. Dopiero całkiem niedawno Sonic dowiedział się, że czarny jeż jakimś sposobem zdołał przeżyć.
Tails Artwork STH
Tails Pomarańczowy, dwuogonowy lis. Najlepszy przyjaciel Sonica i jego prawa ręka. Tails posiada bardzo wysokie IQ, pozwalające mu konstruować różne maszyny, oraz narzędzia użyteczne dla Sonica i jego przyjaciół. Podobnie jak Sonic, Tails twierdził że Shadow zginął na Kosmicznej Kolonii ARK, jednak był bardzo zdziwiony, kiedy zobaczył czarnego jeża w Lost Jungle.
Knuckles Artwork STH
Knuckles Czerwona kolczatka strażnik Głównego Szmaragdu i Anielskiej Wyspy, ostatni żyjący przedstawiciel swojego plemienia. Knuckles to przyjaciel i rywal Sonica, który w przeszłości wielokrotnie padał ofiarą manipulacji ze strony Doktora Eggmana. Podobnie jak Sonic, Knuckles twierdził że Shadow zginął na Kosmicznej Kolonii ARK, jednak był bardzo zdziwiony, kiedy zobaczył czarnego jeża w Lost Jungle.
Rouge Artwork STH
Rouge Nietoperzyca Rouge posiada talent do poszukiwania skarbów, oraz zamiłowanie do wszelkiego rodzaju drogocennych klejnotów. Jest również tajną, rządową agentką, pracującą dla Prezydenta. Rouge w trakcie poszukiwań sekretnego skarbu Eggmana natrafiła na starą bazę doktora, w której zobaczyła Shadowa, uśpionego w jednej z kapsuł. Wtedy też poznała robota E-123 Omegę, który omal jej nie zabił. Rouge doprowadziła do utworzenia Team Dark, której członkowie mieli dopaść Eggmana i wyciągnąć od niego cenne informacje. Pod koniec przygody, Rouge odkryła że doktor rozpoczął produkować masowo androidy na wzór Shadowa. Nietoperzyca zaczęła wtedy wątpić, czy Shadow którego uwolniła z bazy Eggmana rzeczywiście jest tym prawdziwym.
Omega Artwork Heroes
E-123 Omega Ostatni robot z serii E-100, którego stworzył Doktor Eggman, a następnie porzucił aby zająć się produkcją na masową skalę nowej serii Egg Pawnów. Eggman zostawił robota w swojej tajnej bazie, aby ten strzegł uśpionego w kapsule Shadowa. Rouge przez przypadek przebudziła Omegę, który omal jej nie zabił, próbując zastrzelić uciekającego z kapsuły Shadowa. Wkrótce jednak, Omega przepełniony nienawiścią do Eggmana i chęcią zniszczenia go, postanowił dołączyć do Team Dark, składającego się również z Shadowa i Rouge.
Amy Artwork STH

Amy Rose 

Różowa jeżyca zakochana w Sonicu. Amy jest młoda i pełna energii, a w walce bardzo często posługuje się swoim słynnym młotkiem: Piko Piko Hammerem. Amy przyczyniła się do nawrócenia Shadowa podczas gdy Kosmiczna Kolonia ARK miała zniszczyć ziemię. Dzięki niej, Shadow przypomniał sobie prawdziwą obietnicę złożoną Marii. Podobnie jak Sonic, Amy uważała że Shadow zginął na Kosmicznej Kolonii ARK, jednak o tym że wciąż żyje, dowiedziała się na pokładzie Final Fortress.
Espio Artwork STH
Espio Fioletowy kameleon, ninja i członek agencji detektywistycznej Chaotix. Współpracuje razem z Vectorem i Charmy, przyjmując różnego rodzaju zlecenia od klientów. Obecnie drużyna zajmuje się pozyskiwaniem ściśle tajnych danych z wojskowych dyskietek, komputerów Eggmana, oraz archiwów Kosmicznej Kolonii ARK. Espio służy drużynie jako haker komputerowy, chociaż odzyskiwanie danych komputerowych nie jest jego specjalnością.
Charmy Artwork STH
Charmy Bee Nadpobudliwa pszczoła, członek agencji detektywistycznej Chaotix. Współpracuje razem z Vectorem i Espio, przyjmując różnego rodzaju zlecenia od klientów. Obecnie drużyna zajmuje się pozyskiwaniem ściśle tajnych danych z wojskowych dyskietek, komputerów Eggmana, oraz archiwów Kosmicznej Kolonii ARK. Charmy zostaje wysłany przez Vectora na zrujnowaną wyspę Prison Island, gdzie musi zebrać pilnowane przez wojsko ściśle tajne dyskietki. Problem w tym, że Charmy nie wie czym są ściśle tajne dyskietki.
Vector Artwork STH
Vector Zielony krokodyl, szef agencji detektywistycznej Chaotix. Współpracuje razem z Espio i Charmy, przyjmując różnego rodzaju zlecenia od klientów. Obecnie drużyna zajmuje się pozyskiwaniem ściśle tajnych danych z wojskowych dyskietek, komputerów Eggmana, oraz archiwów Kosmicznej Kolonii ARK. Vector nadzoruje m.in. prace Espio i Charmy, oraz wydaje drużynie polecenia. Sam udaje się również na wspomnianą kosmiczną stację, aby z pokoju komputerowego wyciągnąć ostatnie potrzebne dane i wykonać tajemnicze zlecenie.
Eggman-sth-artwork

Doktor Eggman 

Doktor Eggman (właśc. Doktor Ivo Robotnik) to szalony naukowiec, którego IQ wynosi ponad 300 punktów. Eggman wykorzystuje swoją wiedzę do podbicia świata za pomocą armii Robotów i wybudowania Imperium Eggmana, ale jego plany stale udaremnia jeż Sonic. Eggman jest niezadowolony z tego, że kosmiczni najeźdźcy demolują miasto ludzi (które on sam mógłby podbić), dlatego wysyła resztki swojej powietrznej floty i armii Egg Pawnów do walki zarówno z kosmitami, jak i z siłami GUN. Eggman korzysta ze specjalnego, latającego komunikatora, który pozwala mu bezpiecznie śledzić wydarzenia na świecie (i Shadowa), bez potrzeby opuszczania bazy.
Black Doom

Black Doom

Okrutny przywódcy tajemniczej rasy kosmitów, Black Doom, to główny antagonista w grze. Black Doom pomagał profesorowi Geraldowi w stworzeniu Shadowa, tym samym przekazując jeżowi część swoich mocy. Pośród zdolności przywódcy kosmitów można spotkać Kontrolę Chaosu, albo władanie umysłem każdego, kto pochodzi z jego krwi.
Oko Dooma
Doom's Eye Trzecie oko Black Dooma jest wbudowane w samodzielny organizm, zwany Doom's Eye, mający postać latającego stwora z mackami. Pozwala mu to obserwować, komunikować się i wyświetlać swoje hologramy, bez potrzeby opuszczania kryjówki. Doom's Eye zawsze reprezentuje Black Dooma, jeśli Shadow zdecyduje się sprzymierzyć z kosmitami.
Maria Robotnik

Maria Robotnik 

Dziewczynka, wnuczka Geralda Robotnika i przyjaciółka jeża Shadowa. Maria zginęła 50 lat przed wydarzeniami z gry, w trakcie ataku GUN na Kosmiczną Kolonię ARK. Przed śmiercią chciała, aby Shadow dotrzymał obietnicy uczynienia ludzi szczęśliwymi. Maria powraca w licznych wspomnieniach Shadowa, który próbuje sobie przypomnieć kim była dla niego dziewczynka.
GUN Dowódca

Dowódca GUN

Człowiek znany jako Dowódca GUN ma za sobą trudną przeszłość. W młodości razem z rodziną mieszkał na Kosmicznej Kolonii ARK, gdzie poznał Marię Robotnik i zaprzyjaźnił się z nią. Kiedy Profesor Gerald Robotnik stworzył Shadowa przy pomocy Black Dooma, wojsko postanowiło zaatakować kosmiczną stację, w obawie przed zamiarami profesora. Dowódca, jako jeden z nielicznych, ocalał z ataku, ale Maria i cała jego rodzina zginęli. Kiedy dorósł, stanął na czele GUN i stara się bronić świata przed wszelkimi zagrożeniami, ale nie zapomniał swojej urazy do Shadowa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki