FANDOM

Ivo eggman the hedgehog by midowko-d6bglxc

Doktor Ivo Robotnik (ドクター・ロボトニック Dokutā Robotonikku??, dosł. Doktor Robotnik), lepiej znany jako Doktor Eggman (ドクター・エッグマン Dokutā Egguman?) – główny antagonista serii Sonic the Hedgehog. Jest jasnej karnacji człowiekiem, którego charakterystyczną cechą jest jajowaty kształt ciała i długie wąsy. Cechuje go także bardzo wysoka inteligencja, wynosząca 300 IQ. Największym marzeniem Doktora Eggmana jest zdominowanie świata i wybudowanie w nim Imperium Eggmana.

Doktor Eggman w swoich planach wykorzystuje armie własnoręcznie skonstruowanych robotów, zwanych badnikami. Początkowo doktor porywał zamieszkujące przeróżne wyspy zwierzątka, służące jako napęd dla robotów, ale z biegiem czasu jego plany przekształciły się w globalne działania wojenne. Doktor wykorzystywał w swoich planach również starożytne potwory, zaawansowane technologicznie narzędzia masowej zagłady, a także inne machiny wojenne, grożąc tym samym całej planecie.

Plany złego doktora zawsze zostają pokrzyżowane przez niebieskiego jeża Sonica i jego przyjaciół, ale nie zniechęca to naukowca do podejmowania dalszych działań w podbijaniu świata, czasoprzestrzeni, a nawet i alternatywnych wymiarów. Doktor Eggman porusza się w swoim słynnym Egg Mobilu, latającym pojeździe, służącym do transportu, jako kokpit sterowniczy do innych machin, oraz do ucieczki z groźnych sytuacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki