FANDOM

Cudzy1 You know nothing, fool! It's Chaos, the god of destruction! Cudzy2
Doktor Eggman, Sonic Adventure

Chaos (カオス Kaosu?), znany również jako Bóg Zniszczenia (ang. The God of Destruction) – główny antagonista w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut. Chaos jest Chao, zmutowanym na skutek działania energii Głównego Szmaragdu. Jego ciało jest całkowicie zbudowane z energii Chaosu w stanie ciekłym. Chaos słynie ze zdolności do zmiany kształtu, wraz z każdym wchłoniętym Szmaragdem Chaosu.

Przez ponad 4000 lat Chaos był uwięziony wewnątrz Głównego Szmaragdu. Doktor Eggman postanowił wykorzystać potwora w swoim planie podboju świata. Mimo początkowej współpracy, Chaos zbuntował się i niemalże doprowadził do zagłady świata. Jego gniew został zneutralizowany przez Super Sonica i potwór postanowił odejść w spokoju, razem z kolczatką Tikal. Od tego momentu, Chaos pojawia się tylko w czasach największego kryzysu.

Charakterystyka

Osobowość

Chaos od zawsze był pokojową i łagodną istotą. W gniew wpadał tylko wtedy, kiedy ktoś ranił jego podopiecznych, Chao. Od momentu ataku Pachacamaca i kolczatek na Ołtarz Szmaragdów, gniew Chaosa utrzymywał się przez tysiące lat, dopóki nie został zneutralizowany przez Super Sonica. Chaos był zdeterminowany w swojej furii, aby zniszczyć świat, chociaż osoby odpowiedzialne za masakrę Chao dawno już nie żyły, a ich potomkowie w dużym stopniu wymarli.

Wygląd

Chaos to Chao zmutowany na skutek działania energii Głównego Szmaragdu - istota w całości zbudowana z energii Chaosu o właściwościach wody. Posiada humanoidalną sylwetkę, ogon, oraz mózg, pływający wewnątrz jego głowy.

Moce i umiejętności

Chaos jest w całości zbudowany z energii chaosu, mającej właściwości bardzo podobne do wody. Może zmieniać swój wygląd, wchłaniając Szmaragdy Chaosu. Potwór poosiada siedem form, każda z nich odpowiada liczbie zebranych szmaragdów. ==== ====